Jak dobrać odpowiedni podkład?

Kiedyś stałam przed szafą pełną podkładów (dopiero rozpoczynałam przygodę z makijażem), byłam jeszcze młoda i nie miałam doświadczenia w ich wyborze. Nawet ekspedientki nie były na tyle pomocne, bo po prostu się nie znały, albo źle doradziły sądząc, że się znają. Wybór podkładu to kwestia poświęcenia kilkunastu minut, z jego wyborem nie należy się spieszyć by się nie rozczarować. Firmy kosmetyczne oferują podkłady do każdego typu cery, tłustej, mieszanej, suchej czy trądzikowej oraz w różnej kolorystyce dla osób z jasną czy ciemną cerą.


Najważniejsze by przed wyborem podkładu określić rodzaj naszej cery, by móc dobrać idealny podkład do niej.

Błędem jest nakładanie podkładu na rękę, na nadgarstku, gdzie skóra jest zbyt cienka. Należy podkład nakładać na zewnętrznej stronie dłoni.

Drugi sposób na dobranie odpowiedniego odcienia podkładu jest niezawodny, który szczególnie polecam. W tej metodzie należy wybrać 3 odcienie, które wydają nam się najbardziej zbliżone do naszej cery. Każdy odcień nakładamy obok siebie na linii żuchwy, a następnie je porównujemy. Ważna UWAGA! Dobieramy odcień do szyi, aby ujednolicić koloryt skóry.



Wiemy już jak dobrać odpowiedni kolor podkładu, a co z efektami?

Przecież stosujemy podkłady najczęściej by zakryć niedoskonałości skóry oraz albo nawilżający, kryjący czy wygładzający.

Na działanie podkładu mają wpływ składniki w nich zawarte, przyjrzyjmy się teraz bliżej rodzajom podkładów dostępnych na rynku.

  • Podkłady odmładzające, zawierają fluidy wzbogacone proteinami migdałowymi, wypełniają zmarszczki;

  • Podkłady kryjące, przeznaczone są do cery naczynkowej, borykającej się z przebarwieniami i bliznami;

  • Podkłady matujące, najlepiej sprawdzają się w przypadku cery tłustej i mieszanej, redukuje wydzielanie sebum i zawierają składniki o działaniu nawilżającym;

  • Podkłady rozświetlające, przeznaczone dla pań o cerze zmęczonej i poszarzałej, dzięki zawartym w nich pigmentach twarz staje się promienna;

  • Podkłady nawilżające, zawierają kwas hialuronowy, proteiny, witaminy oraz wyciągi roślinne, chroniąc skórę przed czynnikami atmosferycznymi. Nadają się do cery wrażliwej, suchej i napiętej.


Poznajmy rodzaje podkładów, które powinniśmy znać:

  • Podkład w płynie, dość dobrze kryje;

  • Podkład kompaktowy, bardzo mocno kryjący konieczność utrwalania pudrem sypkim;

  • Podkład w piance, delikatnie kryjący;

  • Podkład w kremie, najczęściej przeznaczony dla cery suchej, mocno kryjący;

  • Podkład  pudrze, delikatnie kryjący, nie nadaje się do cery bardzo suchej i z dużymi porami;

  • Kremy tonujące, nadają delikatny koloryt skórze, nie kryją przebarwień.

 

No i najprzyjemniejsza część czyli makijaż, a dowiecie się jak prawidłowo aplikować podkład.

Każda ma pewnie wypracowaną już swoją technikę nakładania podkładu. W tym celu ćwiczyłam różne metody gąbką, palcami i pędzlem. Zaczynałam swoją przygodę od techniki nakładania palcami, którą stosowałam dość długo. Jednak nie był to moim zdaniem najlepszy sposób, podkład nie zawsze był dokładnie rozsmarowany, a do tego miałam palce brudne od pudru.


Potem kombinowałam pędzlem, który okazał się dla mnie ekstremalny i nie zawsze idealnie się pomalowałam.

Ostatecznie zdecydowałam się na technikę z gąbką, która mnie nie zawodzi. Zwykłe gąbki zatrzymują w sobie puder, dlatego polecam silikonowe. Gdy jednak nie mamy takiej to zwykłą wystarczy lekko zwilżyć przed nałożeniem podkładu, dzięki czemu staje się on lżejszy.


Na zakończenie kilka słów o odcieniach podkładu.

Właściwy odcień powinien wtopić się z naszą karnacją.

1. Do zimnej tonacji pasują odcienie blade, jasne (np.porcelain beige), różowe;

2. Do ciepłej tonacji pasują odcienie żółtawe(np.honey), beżowe (np.warm beige;

3. Do każdej tonacji pasują odcienie tzw.neutralne (np.natural fawn, natural cream).

A wy jakie macie sprawdzone sposoby na dobór odpowiedniego podkładu?

Komentarze